hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اهواز|سیل به ۱۱۳ مدرسه خوزستان آسیب وارد کرد

اهواز|سیل به ۱۱۳ مدرسه خوزستان آسیب وارد کرد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در جریان وقوع سیل فروردین‌ماه امسال در خوزستان به ۱۱۳ مدرسه در این استان آسیب وارد شد.
به گزارش مهر، علی قربانی در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خوزستان و اولین جشنواره مدرسه‌ای به‌منظور افزایش ایمنی مدارس با رویکرد خیران اظهار کرد: هم‌اکنون ۵۴۷ پروژه برای دو هزار و ۲۹۱ کلاس با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در خوزستان در حال احداث است.
وی افزود: ۱۱۲ پروژه در قالب ۵۲۷ کلاس درس با اعتباری بالغ‌بر ۱۲۵ میلیارد تومان تا مهر و مابقی را تا پایان سال تحویل می‌دهیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: در سیل ۱۱۳ مدرسه خوزستان آسیب دید که ۳۵ مدرسه با ۱۲۱ کلاس درس و اعتبار ۳۰ میلیارد تومان باید تخریب کامل و همچنین ۸۵ کلاس با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان باید تعمیر می‌شد.
قربانی با اعلام این خبر که بیش از ۱۰۰ پروژه در خصوص سیل در استان فعال است، ادامه داد: اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت و ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس سیل‌زده به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد.
وی خبر داد: همچنین برای تعمیر و تجهیز با پیگیری استاندار خوزستان و از طریق وزارت نفت بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به مدارس آسیب‌دیده از سیلاب استان خوزستان اختصاص یافت.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان خبر داد: با ابتکار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۹ اردیبهشت امسال همایش خیران مدرسه‌ساز کشور برای سه استان سیل‌زده برگزار شد.
قربانی در پایان گفت: با برگزاری این همایش در یک شب ۲۱۰ میلیارد تومان به مدرسه‌سازی سه استان سیل‌زده کشور اختصاص پیدا کرد و طی سه ماه اخیر بیش از ۷۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه فقط برای خوزستان امضا کردیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد